24/7 toegang tot mobiele diensten en een altijd beschikbare mobiele werkplek zijn niet meer weg te denken in een moderne organisatie
Medewerkers, ketenpartners en klanten gaan er bijna gedachteloos vanuit dat dit op orde is en dat ze hier te allen tijde op kunnen rekenen.
De gebruikers van mobiele diensten, zeg maar de moderne “digitale consument”, wil snel en deskundig worden geholpen op het moment die hem het beste uitkomt. Zij zijn dit gewend voor alle digitale diensten die zij gebruiken en verwachten dit ook bij mobiele diensten. De moderne ‘digitale consument” kan uw medewerker zijn, een ketenpartner of een klant.
Hoe kan een organisatie voldoen aan dit verwachtingspatroon en hoe kunnen gebruikers aan het stuur worden gezet voor hun eigen beheer?
Een effectieve maatregel is er voor te zorgen dat alle kennis en ervaring om mobiele diensten te ondersteunen is samengebracht op 1 punt (single point of service) en zoveel als mogelijk digitaal beschikbaar is voor de gebruiker in de vorm van een self service dienst.
CloudControls® is een selfservice portal waarin de gebruikersondersteuning voor Enterprise Mobility Management diensten digitaal wordt aangeboden.
Integreer gemakkelijk met de door u gebruikte systemen
CloudControls vormt de ingang van uw service organisatie en digitaliseert het service aanvraagproces. CloudControls vervangt niet uw service ticketing systeem of andere ondersteunende systemen maar vult deze juist perfect aan door een weldoordachte integratie met uw (Azure) AD, uw EMM/MDM systeem en uw supportdesk/ticketing systeem zoals bijvoorbeeld Topdesk. Hierdoor is alle relevante informatie online beschikbaar en wordt er een “schoon” serviceticket aangemaakt in het ticketing systeem van uw organisatie zonder dat er allerlei controleslagen nodig zijn om de basisinformatie te verzamelen en te valideren. Alleen zo kan de gevraagde service snel en efficiënt verleend worden. Ook zorgt CloudControls ervoor dat een aanvrager (online) automatisch op de hoogte wordt gehouden over de voortgang en de status van zijn/haar service aanvraag.
CloudControls bedient verschillende type gebruikers (“rollen”):
- De afnemers van Enterprise Mobility diensten, bijvoorbeeld uw medewerkers, een klant of een ketenpartner.
- Een manager die vanuit zijn functie aanvragen moet goedkeuren of afkeuren.
- Een coördinator. Dit is iemand die namens medewerkers Enterprise Mobility Management diensten afroept.
- De regiefunctie voor personen die de kwaliteit van de geleverde Enterprise Mobility Management diensten moet bewaken (SLA’s) en/of verantwoordelijk is voor doorbelasting van geleverde diensten aan organisatieonderdelen of derden.
Welke voordelen biedt een selfservice portal voor Enterprise Mobility Management:
- Een moderne servicebeleving. De moderne “digitale consument” is nu eenmaal gewend om zijn zaken zelf online te regelen.
- Verlagen van beheerkosten door het voorkomen van fouten en automatiseren van de afhandeling van aanvragen.
- Snellere serviceverlening.
- Betere rapportages en SLA bewaking voor de organisatie.
Meer weten?
CloudControls inzetten voor uw organisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op, of krijg nu al meer inzicht in uw EMM door middel van onze EMM Improvement Scan.