Asfalt App

Deel dit artikel

Projectbeheersing in de wegenbouw

De planning en de aanleg van wegen vergt veel coördinatie en afstemming tussen verschillende afdelingen binnen Dura Vermeer en met externe toeleveranciers en overheden. Voorheen verliep deze afstemming via drie kanalen, namelijk: e-mail, telefoon en papier. Dit proces is nu ingevangen in een digitale checklist als een iPad app. De coördinatie tussen alle projectdeelnemers verloopt soepel en iedereen is altijd op de hoogte van de laatste stand van zaken en de voortgang van het project.

Hoe werkt het?

De app is beschikbaar op een iPad en in de browser op een desktop (één codebase voor beide platformen). Per project wordt een checklist samengesteld met twee rollen: de projectmanager en de projectdeelnemer. Tevens is er backend software voor de integratie met het centrale projectmanagement systeem van Dura Vermeer. In de app is er rekening mee gehouden dat mensen in het veld met een slechte of geen internetverbinding moeten kunnen werken. Bij het aanbrengen van een aanpassing in een project zorgt de app ervoor dat niemand anders hetzelfde project op dat moment kan aanpassen (locked).

Onderschrift van de afbeelding

Overzicht van alle projecten

Een projectleider start een project middels het samenstellen van een checklist vanaf de desktop applicatie of zijn iPad. De checklist bevat alle relevante projectinformatie en de projectdeelnemers. Gedurende het project wordt de checklist bijgewerkt door de projectdeelnemers vanaf hun iPad in het veld. Op deze wijze is de status van een project altijd online beschikbaar. Tevens is er een centraal overzicht dat de voortgang toont van alle projecten.

Onderschrift van de afbeelding

Integratie met project management systeem

Nieuwe projecten automatisch beschikbaar in de Asfalt App

Het centrale projectmangementsysteem van Dura Vermeer is gekoppeld met de Asfalt App. Elk nieuw project dat wordt aangemaakt in het systeem komt automatisch beschikbaar voor de projectleider in de Asfalt App. Dit voorkomt fouten bij het aanmaken van projecten en maakt het mogelijk om de projectinfomatie uit de Asfalt App te integreren in managementrapportages.

Onderschrift van de afbeelding

“Cloud Seven en appseven bieden de mobiliteitsoplossing die Dura Vermeer nodig heeft om onze activiteiten te stroomlijnen, zonder voorafgaande kosten die nodig zijn voor het opzetten van infrastructuur of het inhuren van interne expertise.”

— Ruud van Tol, Dura Vermeer Groep

Voordelen op een rij

  1. Dura Vermeer heeft jaarlijks een besparing van €200.000 in alleen al het verminderen van asfalt afval.
  2. Afstemming bij projectuitvoer is effectiever en altijd up to date.
  3. Forse vermindering in faalkosten voor het herstellen van niet goed uitgevoerde werkzaamheden.
  4. Efficiëntere bedrijfsvoering door integratie van de app met het core business systeem.

Customer stories

cookie

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij onze bezoekers ook beter kunnen leren kennen, zoals u ons beter leert kennen. Dit gebeurt volledig anoniem, wij vinden uw privacy en anonimiteit belangrijk. Zouden wij uw geanonimiseerde data middels cookies mogen verzamelen om te analyseren? Lees ons privacy-statement.