Vattenfall Salesforce verkoopt energie abonnementen en zonnenpanelen. De sales specialisten gaan van deur tot deur en werken met een iPad en een iPhone met een aantal ondersteunende apps.
Vattenfall Salesforce was op zoek naar een manier om op afstand, ‘over the air’, updates door te voeren want het is niet gemakkelijk om iPads en iPhones voor updates terug te halen uit het werkveld. Tevens moest er een oplossing komen om remote support te verlenen aan de sales specialisten waarbij een beheermedewerker van Vattenfall wijzigingen kan doorvoeren op de iPads en de iPhones.
Oplossing
Cloud Seven implementeerde SOTI MobiControl (Enterprise Mobility Management) software waarmee de beheerafdeling van Vattenfall Salesforce “over the air” updates van apps kan doorvoeren. Het is nu ook mogelijk om op afstand iPads en iPhones te wissen en ze opnieuw in te richten voor een andere sales specialist. Op deze manier worden de beschikbare iPads en iPhones efficiënter ingezet. Als sales specialisten onderweg problemen hebben met hun device of met een app dan kan de beheerafdeling van Vattenfall Salesforce op afstand meekijken om het probleem op te lossen. De specialisten van Cloud Seven trainende de support medewerkers van Vattenfall Salesforce en zijn in de tweede lijn beschikbaar voor het oplossen van problemen.