Benut de kansen in de markt en creëer (blijvend) concurrentie voordeel
Wij helpen organisaties om een product-idee of proces optimalisatie idee te valideren zodat een (software development) project gericht is op het creëren van maximale toegevoegde waarden voor de organisatie.
U heeft een idee voor de ontwikkeling van een digitaal product of dienst. Dit kan een app, een portal, een integratie of zelfs een nieuw digitaal werkproces zijn. Dit kunnen wij zeker en met veel plezier voor u maken.
Voordat we aan de slag gaan maken we de afweging of we direct beginnen met ontwikkelen of dat er nog antwoord op een drietal belangrijke vragen nodig is:
Is er behoefte aan dit product of dienst binnen de beoogde gebruikersgroep?
Is het verdienmodel van het idee rendabel genoeg?
Is het idee technisch, legal en maatschappelijk mogelijk/wenselijk?
Het antwoord op de vragen Desirability, Viabiliy en Feasibility leiden gegarandeerd tot een hoge zekerheid van slagen of een tijdige wijziging van koers om verdere kosten te besparen!
Hoe doen wij dit: Validation Cycles! In efficiënte (online) sessies gaan we middels experimenten en design technieken opzoek naar data en inzichten die ons groen, oranje of soms rood licht geven voor de beslissing. Doordat we in een vroeg stadium veel inzichten naar boven halen, blijven we wendbaar en kunnen we het product, proces of idee nog aanpassen voor maximaal succes!
Elke validatie cycle bestaat uit drie onderdelen. Hierbij is het van belang dat er vanuit uw organisatie de juiste medewerkers betrokken zijn. Een validatie duurt in de regel een aantal dagen.
Afhankelijk van de resultaten kunt u besluiten om meerdere cycli te doorlopen totdat er voldoende inzichten zijn om tot een goed onderbouwd besluit te komen. We hanteren hierbij de principes van Learn, Build, Measure.
Vraag Definitie
Bij deze stap definiëren wij samen met u de hypothese die getest moet worden om aan te tonen of de business case haalbaar is. Er zijn verschillende technieken die hierbij van dienst kunnen zijn:
Experiment Opzet
Het doel van het experiment is om echte data te verzamelen van de (beoogde) doelgroep(en). Er zijn vele manieren om data te verzamelen: deskresearch, interviews, simulatie games of een digitale variant middels een Landing Page. Deze laatste is zeer geschikt voor het testen van een productidee. We helpen u dan bij:
Experiment Analyse
De data wordt gebruikt om conclusies te trekken of de hypothese klopt of bijgesteld moet worden. We kijken daarbij naar de eerdergenoemde Desirability, Viability en Feasibility.
Afhankelijk van de situatie kunnen wij er bij deze stap voor kiezen om gebruik te maken van technieken om de verzamelde data om te zetten in een beter inzicht, bijvoorbeeld door het invullen van een Validation Board.
Bij een digitaal experiment kan een tool als Google Analytics helpen om inzicht te krijgen in de doelgroep, bijvoorbeeld: wie zijn ze en hoe doorlopen ze de Landing Page. Ontdek interessegebieden, demografische gegevens en krijg zelfs inzicht in hun koopbereidheid.
Cloud Seven combineert twee essentiële vaardigheden. Wij hebben 26 jaar ervaring met het bouwen en onderhouden van zakelijke software en vanaf het begin van het smartphone tijdperk ontwerpen en bouwen wij hiervoor zakelijke apps. Vanaf 2015 begeleiden onze professionals workshops om organisatie te helpen met het beantwoorden van de vraag of een idee de moeite waard is om uit te voeren. Wij hanteren de principes van Lean Methodology en hebben ervaring met App Ideation, Design Sprints en Experiment Design. Deze kennis en ervaring hebben wij gebundeld en vormt de basis voor het snel en efficiënt uitvoeren van een Validation Cycle.
Cloud Seven
Bleiswijkseweg 37 F
2712 BP Zoetermeer
Nederland